فواید مطالعه

خرید بک لینک

قبل ازآن که فواید مطالعه را برای تان به عرض برسانم، می خواهم تعریفی ساده و کوتاهی از کتاب و مطالعه داشته باشم.تا بتوانم فواید آنرا بیان نمایم.

از نظر بنده مطالعه عبارت ازخواندن با چشم، تفکر ذهنی،به کار انداختن ذهن، اطلاع یافتن از چیزی ویا ادامه نظردر آن،خواندن کتاب یا نوشته ای دیگر و دقت در آن است. پس در کل گفته می توانیم که مطالعه عبارت از بررسی کردن چیزی است.

و حال کتاب چیست؟ کتاب غذای روح است.و همچنان کتاب عبارت از اقیانوس علم و دانش است که من و شما مانند کشتی خالی در بین این اوقیانوس علم و دانش هستیم. که باید کشتی خالی خویش را قدری از این اوقیانوس بیکران علم و دانش پر نمائیم.تا بتوانیم در آینده ها از آن استفاده به عمل آوریم.

فواید مطالعه:

· مطالعه راهی برای تقویت روحیه ذهنی کودکان و نوجوانان است.

· مطالعه صحیح زمینه ساز تفکرو خلاقیت کودکان و نوجوانان است.

· مطالعه ذهن انسان را تقویت می بخشد.

· جوانان و نوجوانان باید از سنین کودکی خود راعادت به مطالعه کردن دهند چون از یک طرف ذهن شان تقویت می یابد و از طرف دیگر اطلاعات بیشتر را کسب می نمایند و همچنان قدرت تفکر و اندیشه شان بیشتر می گردد.

· شاگردانی که همگام بامطالعه کتاب های درسی،به طور جدی به مطالعه کتاب های غیر درسی نیز می پردازند دارای سطح فکری وسیع می شوند و ذهن شان برای فرا گرفتن دروس فعالتر می شود.

از آن جای که ما می دانیم جوانان جامعه ما علاقه مندی خاصی به مطالعه نشان نمی دهند. دلیل اش چی می تواند باشد؟ از نظر بنده دو دلیل عمده دارد.

1. ندانستن فواید مطالعه.

2. مشکیلات اقتصادی مردم و هنگفت بودن کتاب.

وظیفه ما نو نهالان در محدوده ای لیسه پامیر در این زمینه چیست؟

جواب روشن و واضیع است، ما باید سعی و تلاش نهایی خود را به خرج داده و موضوع فواید مطالعه را برای شان روشن سازیم. اما چگونه و چطور؟ به نظر من تنها راهی که می توانیم از طریق آن جوانان و نو جوانان را به طرف مطالعه سوق دهیم، تجلیل و بزرگ داشت از روز کتاب و مطالعه است. و روز جهانی کتاب و مطالعه برابر است با 23اپریل.

حال سوال اینجاست که ما چگونه می توانیم مطالعه خوبتر و بهتر داشته باشیم؟

برای این که مطالعه ای بهتر داشته باشیم نکات زیر را باید در نظر داشت.

1. موضوع مطالعه:برای اینکه بتوانیم از مطالعه خود بهره ببریم باید موضوع را انتخاب نمایم که قابل فهم و درک ما باشد.

2. هدف مطالعه:یعنی ما باید هدف مشخص داشته باشیم تا بتوانیم از مطالعه خود بهره ای خوب ببریم. مثلاًً شب امتحان است و یا اینکه می خواهیم در مورد موضوعی معلومات حاصل نمایم.

3. زمان مطالعه: ما برای اینکه مطالعه بهتر داشته باشیم باید زمان مناسب را تعین نمائیم. از طرف شب نباید مطالعه کنیم چون شب ذهن خسته است و نیاز به استراحت دارد و برای گرفتن کدام مطلب حاضر نیست، و بهترین وقت برای مطالعه اول صبح است چون ذهن آماده گی کامل برای گرفتن مطلب دارد.

4. مکان مطالعه:برای داشتن مطالعه ای خوب باید مکانی مناسب را انتخاب کرد. مکانی که آرام و بدون مزاحمت دیگران باشد و در آنجا هواس ما کاملا جمع باشد تا بتوانیم از مطالعه خود بهره ببریم.

و در آخیر روز جهانی کتاب و مطالعه را برای شما عاشقان علم و هنر تبریک و تهنیت عرض می دارم.

کتابخانه عمومی شهید مطهری جوشقان قالی...

ما را در سایت کتابخانه عمومی شهید مطهری جوشقان قالی دنبال می‌کنید

برچسب: فواید,مطالعه, نویسنده: بازدید: 56 تاريخ: سه شنبه 28 شهريور 1396 ساعت: 10:53

صفحه بندی